Totalt er det ca. 1 700 kunder som har vært berørt av denne feilen. For de fleste berørte har faktura for november og desember basert seg på stipulerte verdier, ikke reelt avleste. Vi beklager dette. Feilen er nå rettet opp i og det foreligger nå reelle måleverdier for perioden. Konsekvensen av denne feilen er at ved fakturering nå i januar, for perioden 1-31. desember, vil den foregående måneden bli korrigert med de reelle verdiene. For de som var berørt av feilen kan fakturasum for perioden øke noe, da det nå er reelle måleverdier i hele perioden, og ikke stipulert forbruk.
Du er her:
- Hjem
- Nyhetsarkiv
- Feil fakturagrunnlag i november/desember
Feil fakturagrunnlag i november/desember
fredag 18. januar 2019
I forbindelse med videreføringen av myndighetenes AMS-krav og innføringen av Elhub i februar, har vår dataleverandør hatt store problemer med kvaliteten på sine tjenester. Dette har dessverre medført at noen av våre nettkunder er blitt fakturert på feil måleverdigrunnlag. Vi beklager dette og har jobbet på spreng sammen med vår IT-leverandør for å rette opp i dette.
Flere saker
Vis arkiv