Du er her:

Min strøm

Her kan du laste ned webappen som gir deg informasjon om ditt forbruk, nettleiemodell og avbrudd i nettet

I appen Min strøm finner du oversikt over eget forbruk og kjente strømbrudd i ditt område. Appen oppdateres i tilnærmet sanntid, med kWt-forbruk oppdatert hver 6 time.

Min strøm er gratis og kan brukes av alle Griug sine nettkunder. Webappen er plattform-uavhengig og fungerer like godt på mobiltelefon som på nettbrett og pc.

Klikk her:

Åpne Min strøm

Ved første gangs pålogging, tast inn mobilnummer som er registrert på abonnementet, fyll inn koden du mottar og så er du i gang!

Skjermbilder fra Min strøm webapp.

SPØRSMÅL OG SVAR

Ved første gangs bruk får du tilsendt en engangskode på SMS som du skriver inn. Videre bruk krever ingen pålogging. Hvis du bruker Min strøm på en enhet hvor uvedkommende har tilgang bør du velge Logg ut etter bruk.

Det er bare den personen som er nåværende strømkunde som kan logge inn og få tilgang til strømforbruk og annen informasjon.

Om feil nummer er registrert på deg må du kontakte din strømleverandør og endre dette. Griug kan midlertidig endre eller legge til mobiltelefonnummer, men det er viktig at kontaktinformasjon også bli oppdatert hos strømleverandøren din, da det er de som er vår kilde for kontaktinformasjon.

Chrome, Firefox, Edge, Safari 9+ og Internet Explorer 11+. Listen er ikke uttømmende.

Min strøm viser forbruk og informasjon om nettet. For faktura-informasjon, benytt Min side.

Nettsiden kan enkelt installeres som en app på de fleste smarttelefoner. På Android velger du Legg til snarvei i menyen øverst til venstre. På iPhone trykker du først på Del-knappen og velger deretter Legg til på Hjem-skjermen. Du vil også finne en grønn boks nederst på Status-siden ved første pålogging som gir deg muligheten til å installere som applikasjon eller snarvei.

Alle strømkunder får strøm fra en nettstasjon. Dersom strømmålerene til en viss andel av kunder knyttet til samme nettstasjon rapporterer at strømmen har gått, vil det geografiske området til nettstasjonen vises i kartet. Ved større strømbrudd er det ikke sikkert kartet viser riktig. Dette arbeides det med å forbedre.

Status for HAN-port vises ikke korrekt for øyeblikket. Dette er noe vi arbeider med å rette. Med andre ord, har du aktivert HAN-port, men den vises som deaktivert trenger du ikke å bekymre deg.

Det er kun adresser med installert AMS-måler som appen vil fungere for. Øvrige kunder må bruke Min side.

I oversiktsbildet, sel rød flik "MELD FARE" nede til høyre. Varsel fra publikum er viktige for oss, og bidrar til at vi kan rette feil og avvik raskere.

Trykk på MELD FARE og du kommer inn i en fire-stegs rapportering:

Steg 1: Her er det flere kategorier, velg den som hører, eller om de ikke passer, benytt "Annen fare". Trykk så "Fortsett".

Steg 2: Skriv inn hva faren gjelder og legg ved ett eller flere bilder. Jo bedre beskrivelser og gode bilde, jo raskere kan vi finne fram til faren elle feilen og utbedre denne. Etter bilde er lastet opp trykk på "Fortsett".

Steg 3: Angi posisjonen i kartet ved å zoome deg ned og plassere nålen, eller bruk din posisjon ved knappen øverst til høyre. Når riktig posisjon for faren eller feilen er valgt, trykk "Fortsett".

Steg 4: Siste steg. Her sender du inn fare-meldingen til oss. Velg om vi kan kontakte deg eller ikke, trykk så "Send inn". Da mottar vi meldingen i våre systemer umiddelbart og vi kan starte utbedringen.