Bestille strøm
Når du skal flytte må du bestille strøm i din nye bolig. Vi anbefaler at du tar direkte kontakt med din strømleverandør. Du får automatisk nettleie når du bestiller strøm hos en strømleverandør. Hvis du ikke har bestemt deg for hvilken strømleverandør du vil bruke, kan du finne en oversikt over alle tilgjengelige strømleverandører hos strømprisportalen til Forbrukerrådet.
Ved bestilling av strømavtale gjennom nettselskapet, les om leveringsplikten her.
Si opp eller bestille gjør du enkelt hos
strømleverandør - ikke hos oss som netteier.
Overdragelse av avtale
Er du leietaker, ta kontakt med din huseier for å avklare flyttedato og om ny leietaker skal overta nett- og strømavtalen.
Flytteskjema under kan benyttes når:
-
-
- du har solgt og skal melde om ny eier
- du skal melde om ny leietaker eller nettleieavtalen skal tilbake til huseier
-
Benytt elektronisk skjema under eller klikk her for å skrive ut skjemaet.
Skjemaet sendes til:
Adresse: Griug AS, Spikarmoen 16, 2900 Fagernes
eller epost: kundeservice@griug.no
Frakobling / stenging av anlegg
Om strømmen skal stenges må du si opp nettleieavtalen skriftlig med
14 dagers varsel. Da benytter du dette skjema: Bestille frakobling/stenging av anlegg.
Ikke betal for naboen - bestill strøm på riktig måler
Er du i en flytteprosess og skal bestille strøm og nettleie til din nye bolig? Da er det viktig at du dobbeltsjekker at du har skrevet inn riktig målernummer på bestillingen. Vi oppdager stadig tilfeller hvor kunder er registrert på feil strømmåler. Dette innebærer at du betaler for en nabo sitt strømforbruk, og ikke ditt eget. Slik finner du ditt målernummer.